8 Mart 2014 Cumartesi

Los Angeles Türk Filmleri Festivali Günlüğü - 2

6 Mart gününe ilk olarak USC sinema okulunda düzenlenen Nadir Sarıbacak ve Saadet Işıl Aksoy'un  ayrı ayrın bölümler halinde katıldığı Oyuncu Gözüyle Sinema  söyleşileriyle başladık.

Soru cevap şeklinde düzenlenen söyleşi her iki oyuncunun da samimi cevapları nedeniyle çok keyifli geçti. Nadir Sarıbacak'ın  bugüne kadar  hemen hemen bütün oynadığı filmleri  ve farklı röportajlarını izlemiş olmama rağmen oyunculığa yaklaşımı konusundaki görüşlerini bu ortamda bizzat kendisinden duymaktan mutlu oldum. Böylece  her oynadığı karakteri nasıl bu denli gerçek yansıtabildiği konusunda daha derin bilgi sahibiyim. Ayrıca yönetmen- oyuncu ilişkisi konusunda  kendi deneyimleri üzerinden verdiği somut örnekleri de çok ışık tutucu buldum.  Bir gün birlikte bir projede çalışma fırsatımız olursa  bu bilgiler kesinlikle çok işime yarayacak :)

Saadet Işıl Aksoy genç oyuncular içinde farklı bir çizgide ilerlediğini düşündüğüm ama uzaktan tarz olarak biraz soğuk bulduğum bir oyuncuydu. Fakat bu söyleşi sonrası bambaşka, son derece sıcakkanlı ve paylaşımcı bir tarzı olduğunu görmek beni hem çok şaşırttı hem de mutlu etti. İzlediği yol ve çabaları nedeniyle başarısının tesadüf olmadığını çok net olarak gözlemleme olanağı buldum. Ayrıca uluslararası arenada var olma ve menejerlerle çalışma yöntemleri konusunda da kendisinin bugüne kadar yaşadığı ve söyleşide paylaştıkları sayesinde farklı bilgiler edindim.  Türk sinemasının bu yolda ilerleyecek oyunculara da çok ihtiyacı olduğunu düşünüyorum. Çünkü bir ülke sinemasının farklı coğrafyalarda tanınmasında yönetmenler ne kadar önemli rol oynasa da o ülkenin uluslararası arenada şöhret olan oyuncularının da bunda büyük katkıları olduğuna inanıyorum.

Güzel geçen bu sabah programı sonrası nihayet günün en heyecanlı bölümü olan Festivalin açılış programına geldik. Saat 6 itibariyle misafirler, biz finalistler ve festival katılımcıları kokteylle başlayan programa katılmak üzere Egyptian Teahtre'da yerlerimizi almaya başladık. Gece LATFF ekibinin ve gönüllülerinin sıcak karşılaması ile başladı. oldukça başarılı bir açık büfe ikramının arkasından kırmızı halı programımız başladı. Kırmızı halıda tüm finalistlerle tek tek röportajlar yapıldı. Bunlar daha sonra LATFF web sayfasında yayınlanacak.







Kırmızı halıyı takiben tüm misafirler ve katılımcılar festivalin açılış filmi olan Yozgat Blues'u izlemek üzere salona geçti. Gecenin sunuculuğunu Mete Horozoğlu yaptı. Film öncesi LATFF ekibinin festival için hazırladığı çok yaratıcı bulduğum ve müziklerini de aynı zamanda LATFF Yönetim Kurulu'unda bulunan değerli müzisyen Rahman Altın'ın yaptığı tanıtım filmini izledik.




Tanıtım filminin ardından film gösterimine geçildi. Altyazı konusunda yaşanan ufak bir teknik problem bu kadar emek verilen bir konu ile ilgili biraz moralleri bozsa da sorunun çözülmesi ardından filmin yönetmeni Fazıl Coşkun oyuncuları Ercan Kesal ve Nadir Sarıbacak ile yapılan söyleşi ile gece güzel bir şekilde sonlandı. Film hakkında farklı farklı yorumlar yapıldı. Genel olarak Fazıl Coşkun soruların çoğuna  detaylı ve doğru cevaplar verdi.


Ve gece son sorunun cevaplanması ile son buldu.

Çiğdem Topaloğlu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder